18.6.14

Polletalli ja urbaania tutkimusmatkailua

a1 a3 a2 a7 a5 a6 a4 Taas yksi autiotalo korkattu, sekä ensimmäinen konitalli. Upeita kuvia ja hauskaa että läheltä löytyy _tämmöisiä_ aarteita! Upeita kuvauskohtia, aion palata tuonne vielä mallin kanssa. Vaalenapunaiset seinät ja helkutin hyvissä kunnoissa olevat rakennukset. Rukoillaan vaan että tonne ei eksy tuhoojia.  
Voin kertoa että Urban Exploration on tullu mulle aika harrastus. Yksinhän en tosiaan ole koskaan mennyt kuvaamaan. Sain tuollakin jo paniikkipaskan kun kiersin talon taakse jossa oli puolen metrin korkusia heiniä ja saakeli yks fasaani pelästytti mut niin pahasti että oikein kiljasinkarjasin. 

Mä en suosittele urbaania tutkimusmatkailua kelle tahansa. Mä en itse oo mikään konkari tässä vielä, mutta eteenpäin on jostain mentävä. Mua oikeestaan jopa pelottaa aina mennä autioitaloihin, ei koskaan tiedä mitä sieltä löytyy. Oon yleensä aina löytänyt jonkun aarteen talosta. Aartella tarkoitan jotain mielestäni hienoa, mikä on säilynyt hyvin. Mun mielestä on upeeta nähdä mitä kaikkea on tapahtunut sen jälkeen kun kukaan ei asu talossa. Paitsi se homeen ja paskan haju.  Muistanette varmaankin tämän postauksen, kerroin kuinka kauheelle se jääkaappi haisi. Ne hajut on mun mielestä yksiä kauheimpia mitä kohtaan kuvaamisessa, tai jotkut ihanat ''yllätykset'' (eli kuolleita eläimiä tai muuta paskaa mitä en tiedosta, että mitä se on) Tänään tässä paikassa oli sauna, mikä haisi niin kauheelle, etten viitsinyt mennä edes kuvaamaan.
Jos jotkut teistä ajattelee että tämä on tunkeutumista toisten koteihin, niin ei. Ei ole. En mene koskaan taloon joka on lukittu. Jos ovi on ammosen auki niin menen. 
      Mun innostus lähti joskus pari vuotta sitten, en sillon kuvannut yhtäkään taloa mutta mieli teki! Löysinpäs sitten Kohteet.orgin, jossa oli paljon juttua Forssan autiotaloista, ja siitä innostuin vielä lisää.

Jos haluat tietää lisää urbaanista tutkimusmatkailusta käy lukemassa sitä täältä, ja jos kuvat ja toisten kokemukset kiinnostaa, käy tsekkaan tämä.

ps. toi konitalli haisi ihan hirveelle. Tiedätte varmasti miltä hevosenpaska haisee. =D

12 kommenttia:

  1. Lähetää hei joku päivä yhessä kuvaa jotai taloo! :)

    VastaaPoista
  2. Missä toi talli sijaitsee? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon tosi pahoillani mutta mä en julkisesti sitä kerro missä se sijaitsee :/

      Poista
  3. Onko omistajalta kysytty lupaa mennä kuvaamaan?

    VastaaPoista
  4. Hah, tota paikkaa ei omista enää kukaan, niin miksi tarvisi? :D

    VastaaPoista
  5. Poistit kommentin? Mutta joo, kannattaisi ottaa ensin selville onko yalo omistuksessa vai ei, ennenkuin menee kuvaamaan....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jumalauta mää en oo kuule mittää poistanu :D tossa näkyy kaikki kommentit. Ja miks ihmeessä pitäis mennä kysymään jos taloo ei omista ketään ja ovet on ammollaan. Joku roti si hei :D kylllä tiedän mihin ei saa mennä ja mihin saa mennä.

      Poista
    2. Kyllä, ovet ovat auki, mutta tuohan meni huutokaupattavaks, ku ex-omistaja ei maksanut laskujaan, ja nimeltä mainitsematon henkiöä osti sen. Enkä nyt väitä, että siitä olidi jotain haittaa että kävit tuolla kuvaamassa, mutta voi olla että tämänhetkinen omistaja ei tykkää että hänen homeisesta talosta ja tallista laitetaan kuvia nettiin.

      Poista
  6. sun pitäs värjää takas blondiks!! sopii mun mielest helveti hyvii ne vaaleet :) jos et vaaleeta ni ois kiva nähä jotai uutta sun hiuksis :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juu oon menossa kampaajalle _hetikusaanmassia_ :D

      Poista
    2. mitä meinaat hiuksille tehä??! :)

      Poista