29.7.13

Mielipidepostaus


Teen tän tekstin puhelimella, joten saattaa löytyä rutkasti kirjoitusvirheitä. Noh mutta mennään asiaan. 
 Oon aina halunnut kirjottaa tästä aiheesta! Oon miettiny kaikkee mitä tähän  aiheeseen kirjottaisin. Koska se on hyvin lähellä mun elämää, sekä monen muun. Nimittäin muodolliset ja tukevat ja muhkeat naiset. En aio sanoa tässä mun tekstissä sanaa läski/ylipainoinen, koska se tuottaa vaan pahaa oloa.
 Kaikkihan sen näkee ja huomaa etten ole pienintä kokoa. Moni muukin omaavat muodokkaat luut ja löllövät allit.  Mutta miksi ihmeessä kaikki tekee siitä niin saatanan ison asian? Sillon joskuskin anonyymeiltä tuli kunnon haukkumiskommentteja: vittu mikkä reidet, vittu mikä kaksari yms yms. 
Mä en vaan ymmärrä, en ole mitään  XXL Kokoa. Olen M-L kokoa. Jotkut S kokoiset vaatteetkin menevät, hitto ne on vaan kokoja?! 
Jos saisin kertoa teille ylpeästi mitä positiivista muhkeudessa on! No pistän jauhot pussiin ja kerron. 

 Muhkeilla naisilla on tissit.   Joillain laihiksilla ei niitä kahta vaan löydy. ( tai sit löytyy isot tai keskikokoiset tai pienet nypykät!)
Tosiaa tämä teksti ei ole laihojen dissausta. Halua vain kertoa positiivisia asioita muhkeudesta. On kyllä siis laihoillaki  tissit. Noh aivan sama. Älkää olko tosikkoja!
:"D
Mä en tiedä miksi vertasin tissejä kun on peppua ja jenkkiksiä ja alleja ja kaksareita. Noh ne kaikki kuuluu elämään!!!!1
Mutta se mua mietityttää että 
 miks kaikki ihannoi liian laihoja ihmisiä, semmosia kun luut näky. ( okei en ala yleistämään, todella moni ihannoi liian laihoja) . Tai sit niitä malleja. Pelkkää luuta ja nahkaa. Tähän mun mielestä pitäis sanoo yolo! Kerran me vaan eletään. Miks ihmeessä pitää syödä kaks ruokalusikallista ruokaa kun sitä voi syödä kaks lautasellista? 
Eivaan. Rajansa kaikella.

Ymmärrän kyllä semmoisia ihmisiä jotka eivät ole enää muhkeita muijia vaan sairaaloisen lihavia. ( nyt sanoin sen, sori!! ) yrittää päästä siittä lihavuudestaan pois laihduttamalla. Hyvä hyvä vaan! 

Olen kyllä kuullut kun jotkut tuttujentutut ja jopa jotkut kaverini kyselevät: miten sen laihdutus menee?!?! Miks ihmisiä kiinnostaa? Who cares. Miksei ketään munlainen ihminen saa olla oma ittensä oli sitten laiha tai muhkea muija?!  Muhkeitten muijien pitäis oikeestaan olla ylpeä siittä että sitä makkaraa löytyy. 
Vaikka itse olisin/ haluisin mielummin olla pari kokoa pienempi , koska jotkut vaatteet eivät yksinkertaisesti mene päälle. Esimerkiksi en voi pistää kokoa 38 olevaa paitaa koska se on liian pieni tisseistä, mutta taas muualta sopiva!! ( okei onkohan tää kohta yritys saada itsetuntoa lisää vai mitä
:"D)  
Ostin juuri paidan joka olisi ollut M kokoisena sopiva mutta tissit liian isot. Tätä se muhkean muijan elämä on :( kaikki vaatteet ei vain mahdu.
Puhumattakaan sitten niistä xxs kokoisista tytsyistä joille ei löydy välttämättä myöskään kokoja. Kengät liia isoja tai farkut lököttää :( ei kiva.  
Itselläni muhkea muija style on välillä Ok. Ei. En tykkää ollenkaan. Vaikka pystyisin/ haluisin olla laihempi. En löydä siihen motivaatioo. Ajattelen aina. Kerran se vaan kirpaisee ja sitten peli on menetetty.  Olisi ihana omistaa pieni maha jota uskaltaisi edes näyttää.
 Kadehdin sellaisia muhkeita muijia jotka osaavat vetää sen muhkeuden edukseen. Kaikki varmaan tietää että olen hirveä linssilude ja tykkään olla esillä. Ongelmana on vaan se että käytän yleensä pari kokoa liian isoa vaatetta, koska haluan piilottaa kaiken vaatteidenalle. Alkaa ahdistamaan jos ei ole sukkahousuja jalassa kun menen kauppaan, tai pitkähihaista. Vaikka rakastan kesää- toivon hartaasti talven tulevan. Kerrospukeutumisen alle on mukava mennä piiloon todellista maailmaa. 
Se on nyt vain myönnettävä että en välttämättä saa koskaan itsetuntoani takaisin , ellen saa  motivaatioo jostain.
Totuus myös muhkeista muijista- normeihin- sekä fitnesmuijiin- laiheliineihin ja siltä väliltä
(Niitä isompia naisia unohtamatta) 
Ketään ei ole täydellinen. Jossain on aina jotain mikä ei ole hyvin. Mutta toinen totuus. Kaikki me naiset olemme melkein täydellisiä sisältä päin.  Pidetään huolta ettei meitä muhkeita katoa maan päältä, eikä niitä muitakaan. 

Haluaisin vielä kertoa teille jotka ovat samanlaisia kuin minä. Minkälainen teidän fiilis on kun ympärillä on porukka jotka ovat laihoja ja semmoisia sopivia? Tuleeko teille koskaan alemmuuskomplekseja. 
 Onko teitä ikinä satutettu sanoilla kun omaatte muhkeat muodot? Kertokaa mulle? 
Mulle on sanottu monta kertaa. Ja se tosiaan sattuu
- olet läski, ymmärrä se., olet vaan niin vitun läski. Etkö tajua?! 
Miks edes ihmiset vaivautuu loukkaamaan ulkonäköä? 
Se todellakin satuttaa. Olen yleensä ulospäinsuuntautunut persoona joka kestää kaiken, oikeastaan kerään kaiken pahan yhteen paikkaan ja haudon sitä kunnes annan sen asian tulla ulos itkuna huutona tai muuten jollain tapaa. Päässäni alkaa aina surisemaan asioita että miksi minä olen läski. Miksen tee asialle mitään. 
 Jotkut sen ehkä voi kestää, yleensä otan sen helposti. Päästän ulos.
 Mutta koskaan, koskaan en ole itkenyt anonyymien dissauksien takia. Yleensä pahimmat ovat ne kun katsoo kuvia missä näkyy koko vartalo. Muistan erään illan kun selailin uusimpia kuvia ja olin muhkeimmillani. Itku kesti 2 tuntia ja se ei meinannut saada loppua.  Tuli semmote maailmanloppu fiilis. 
:/ toivottavasti kaikki jaksaa olla ja taistella kaikesta siististä mitä nyt onkaan. 

 Kiitos niille jotka lukivat tämän, ja ymmärtävät! Minulle saa pistää kommenttia tulemaan ja kertomaan ihan mitä tahansa, on ihana kuunnella muiden mielipiteitä/ asioita. Meitä on varmaan muitakin. Ja tosiaan tää ei ollut mikään huomiosäälikeräys postaus. Halusin purkaa tämän pitkään mietityn tekstin blogiini. 
Älkää ottako liian tosissanne.  
Kerran me vaan eletään ;) 

<3 Anniina

21 kommenttia:

  1. Mua on kiusattu jo monta vuotta vaikka käytän vain vaatekokoa m. Tunnen olevani normaalikokoinen,mutta kaikki eivät sitä mieltä ole. Onneksi niitä haukkuvia idiootteja olivat lähinnä luokkani pojat. Enää en ole joutunut kuuntelemaan läskiksi haukkumista. Ennemmin olisin ehkä laihempi,s-kokoa mutta toisaala viihdyn omassa vartalossani ja tykkään syödä. Minulla on vain pari ongelmaa pukeutumisessa ja yksi on käsivarret. En kehtaa kulkea esim topilla,allien on pakko peittyä. Se on vaikeaa esim kesällä koska monesti tulee kuuma sen vuoksi. Mutta joooo hyvä kirjotus,lisää näitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. M koko on just perus koko?! Kyä tais olla pojilla sit näössä vikaa! Ihan tyhmää tommote. Ja mullakin on ollut tässä poika sanomassa, tai oikeestaan jätkä joka oli 20vee..

      Poista
  2. Aloin lukemaan ja ajattelin että jes nyt tulee asiapuhetta! Mutta uskottavuuden tästä tekstistä vei se, että yritit niin kovasti olla suututtamatta ketään. Kumosit aina seuraavassa lauseessa edellisen lauseen mielipiteen josta helposti saa epävarman kuvan ja se on ihan turhaa, sano vaan rohkeasti mielipitees ja jos joku inisee niin anna inistä!

    Olet nätti tytsy, kanna ylpeänä itsesi! Tässä tekstissä on ihan hyvä pointti :)

    Ps. Tuli jotenkin hyvä mieli sanasta muhkea ja sen toistosta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha kiitos kun kerroit, yritin ehkä joo etten pistäis ihan hirveetä paskamyrskyä, aihe sen verran iso! Ja on toi muhkea muija aika hyvä sana ;)

      Poista
  3. Hyvää tekstiä. Tiedoksi vaan sullekkin, et ole mikään lihava :) Ps. Sun blogejas on kiva lukea :3

    VastaaPoista
  4. Mua ollaan itseä kiusattu ihan pienestä asti siitä että olen lihava (kokoa m). Mielestäni voisin olla joo laihempikin (esim. kokoa s tai xs), mutta lihavampikin (xl tai xxl). Ihmiset ei vaan ymmärrä, että kaikki ei ole laiheliineja syntyestään asti. Osalla on isommat luut ja toiset vaan lihovat helpommin. Sä et oo mun mielestä ainakaan mikään lihava. Mun mielestä jokanen saa olla just sellanen kun ite haluaa ja toisten vaan pitää ymmärtää se!

    Ihana postaus!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Asia puhetta puhut! Mua taas ketuttaa että mä olen joskus ollut pieni :c

      Poista
  5. itse (hetero naisena) "rakastan" muhkeita naisia, 2 hyvää ystävääni on juurikin muhkeita! heitäkin kyllä joskus nälvitty siitä, mutta itse oikeasti olen täysi lauta ja ei oo mitään pohkeita tai peppua! ja tämmöset ylä astelaiset pojat on just semosia "TOLLA ON HYVÄ PEPPU JA ON SE KAI IHAN KIVAKI, VOISIN PANNA SITÄ JA MENNÄ SEN KAA NAIMISIIIIIIN" oookooo. nii ja se hyvä peppu on semmonen niin pieni vaan ky pystyy! D: mikä ihmisiä riivaa? isot peput kunniaan! kaverillani on iso pyöreä takamus ja ihanat muodolliset reidet ja pohkeet? ja pojat sanoo että hän on armoton läski, anteeksi mitä? ja tissitki löytyy. mut mikään ei kelpaa vaan naikkosen pitää olla xxxs kokoa ja sitä rataa. jassååå. sääkin just semmonen muhkea, et lihava. pyritään rakastamaan kaikki vartaloitamme niin ollaan iloisia <3 vaikka toki ymmärrän sua. itekki tekis joskus mieli vaan itkee et yhyyy mul on niin pienet tissit ja huono peppu, ei mitään lihasta tai muotoja, oon kauhean pitkä ja suht laiha, aknenaama, sottatukka. = ei näytä hyvältä. alemmuskomplekseja lyhyestä kauniista kaverista, millä ei naamassa mitään, tummat paksut ripset ja kulmat. (isä on intiasta) joten niin. huoh elämän vaikeutta :)

    ps. oli kivaa nähä sua ja pauliinaa telkkarist eilen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yläaste ikäiset ei vaan ymmärrä ja tajua siinä iessä mikä on sitä parhautta ;D ISOT pyllyt kunniaan! Kaikilla ihmisillä on joskus jossain kohtaa aknea, ja mulla sottatukka (leikkasin just takaraivosta saakelin ison takun pois XD) ja mukavaa kun bongasit meitit sieltä!

      Poista
  6. Olen muhkea ilman tissejä. ): Se tuottaa kamalinta epävarmuutta... Eikä tää masukaan haittais jos ne tissit löytyis, mut eipä vaan kasva. Eli en häpee mitään muuta itessäni yhtä paljon kun yläkroppaa. /:
    Ja oon aina ollukki vähän muhkea, perseestä voisin osan antaa anorektikoille, reisistä ruokaa koiralle ja masu rasvaimuun - eli yläasteella olin läski, yllätys! Kolmisen vuotta on itsetuntoo korjailtu jo, menee varmasti toiset kolme vuotta, ellei enemmänkin.
    Mut oon tajunnu, et mulla nyt vaan tulee aina olemaan masua muotoja ja muhkeutta, kyl mä sen hyväksyn. :) Pysykäämme ylpeästi muhkeina. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. miehet tykkää! Onneks me ei olla ainoita joilla on itsetunto ongelmia... Pää pystyyn!

      Poista
  7. tää oli aivan mahtava postaus <3 Mun mielestä oot just täydellinen tollasena kun oot,kadehdin sua aina kun nään sut jossain,sä et todellakaan oo mikään pullukka :) Mua itteeni hirvittää aina oma paino,koska en todellakaan oo mikään keijukainen,ja siitä on kyllä huomauteltu mulle aina ala-asteesta asti. Ite aina mietin et nyt pitää alkaa laihduttaa,mut ei se ikinä tuu onnistumaan,mä en vaan pysty siihen vaikka kuinka haluisin.. Oo onnellinen et oot just tollanen kun oot ja nauti täysillä ;)

    VastaaPoista
  8. Muhkea muija style on aina iha vitun ok!

    VastaaPoista
  9. olen kokoa 164cm/46kg/65G eli voi "pienulläki" olla tissit :) ja välillä joudun ostamaan jopa L kokosia vaatteita koska tissini ei mahu pienempii D: ärsyttävää, voiskoha joku kehittää vaatemalliston ISOTISSISILLE ihmisille :3

    sekä kengän koko on 36 nii korkkareita on ollu enne tosi vaikee löytää.. nyt ku muoti on menny yli ja lapsillekki tullu kiilakorkoi nii oon löytäny jotaki :3

    VastaaPoista
  10. Musta on naurettavaa, miten haukut laihoja ihmisiä. Ei, en omista F-kupin tissejä geenienkään takia, eivätkä jenkkikseni lylly kun kävelen. So what? Onko se teiltä "muodokkailta" pois? Ja kyllä, syön 3000 kaloria päivässä mutta harrastan myös liikuntaa.

    Olisin muuten ymmärtänyt edes jotenkin postauksesi, mutta laihojen/hoikkien hakkumisesta sait kyl mun myötähäpeät.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taisit lukee tekstini ihan väärin. Tai sit käsitit väärin. Tossa yhdessä lukeekin että tämä ei ole laihojen dissausta... -.- onse kumma kun ei tajuta?!

      Poista
  11. Oli kyllä hyvä postaus! Itellä on juuri samoja ongelmia. Kaikki kaverit sellasta S -kokoa ja ite M-L. Tulee pakostakin halu yrittää samaan kokoon päästä, mikä on mahdotonta. Se on vaan tämä nykyajan yhteiskunta kun pitää kaikkien olla sitä luuta ja nahkaa :(

    VastaaPoista
  12. Tajuan kyllä tässä sun pointtisi, mutta teksti on jotenkin ristiriitainen. Kuten joku tuolla ylempänäkin kommentoi, niin kumoat äsken mainitsemasi asiat seuraavassa lauseessa. Olisit saanut tosi hyvän ja ytimekkään postauksen, jos olisit vähän enemmän hionut tätä ja kirjoittanut vaikka tietokoneella! Varsinkin kun tämä asia tuntuu olevan sulle tärkeä!:) Mielipidetekstit on mahtavia! Tee sellaisia kun saat jonkun idean ja mieti tarkkaan miten saat mielipiteesi hienolla tavalla esille! ;)

    VastaaPoista
  13. Itse oon L/42-44 kokoa, painoa komeat 80 kiloa 160 senttisessä naisessa. Ylä-asteella luokan pojat haukku läskiks vaikka olin silloin ehkä 60 kg, siitä lähti lihominen, söin suruuni. Ja kyllä tulee alemmuuskomplekseja, lähes aina kun nään muita ihmisiä, kotona kun katselee itseään peilistä niin ajattelee että "mä näytän tänään ihan hyvältä" mutta sittenkun näkee oikeasti laihoja ihmisiä niin tekis mieli vaan ryömiä kotiin ja kuolla. Epäilen etten koskaan pysty hyväksymään itseäni tälläisenä, tuntuu että oon jo pilannu mun koko kroppani (raskausarvilla yms.) joten mitä väliä laihdunko vai en.

    VastaaPoista